Suomen elektronisen urheilun liitto - SEUL ry toimeenpanee vuonna 2018 elektronisen urheilun suomenmestaruuskilpailut. eSM-turnausten järjestämisoikeudet on myönnetty kuudelle operaattorille:

  • Assembly Organizing Oy
  • Finnish Sim Racing Association ry
  • Grail Group Oy
  • Kajaanin Ammattikorkeakoulu - KAMK
  • NHLGamer
  • VECTOR - Suomen Verkkopeliyhdistys ry

NHLGamerin kanssa yhteistyössä kisoja järjestää SJK Esports ry ja Kajaanin Ammattikorkeakoulun kanssa Garde-Party ry.

eSM pyrkii nostamaan esiin suosituimpien kilpailullisten videopelien taitavimpia yksilöitä ja joukkueita, kansallisesti. eSM-turnausten tarkoituksena on lisäksi nostaa elektronisen urheilun näkyvyyttä kotimaassa, lisätä nuorisotyön osuutta liiton toiminnassa ja luoda pohjaa kestävälle kilpailutoiminnalle. Nuorisotyö on tärkeä osa liiton toimintaa ja eSM lisää sen osuutta liiton toiminnassa entisestään.

Kisoihin osallistuminen on avointa kaikille Suomen kansalaisille, osallistumiseen vaaditaan yleinen eSM-pelaajalisenssi, jonka hinta vuonna 2018 on 5 euroa. Lisenssi oikeuttaa pelaajan osallistumaan useampaan eSM-turnaukseen. Käytettävä Suomisport-pelaajarekisteri on Suomen Olympiakomitean järjestelmä, joka kerää yhteen valtaosan suomalaisista urheiluliitoista. Pelaajarekisterin tavoitteena on kehittää ja nostaa kansallista elektronisen urheilun harraste- ja kilpailutoimintaa.

Pelien ikärajat

Counter-Strike: Global Offensive: 16 vuotta
Overwatch: 12 vuotta
StarCraft II: 16 vuotta
League of Legends: 12 vuotta
Dota 2: 12 vuotta
NHL: 12 vuotta
Tekken 7: 16 vuotta

SEUL

Suomen elektronisen urheilun liitto (SEUL ry) toimii suomalaisen kilpapeliurheilun keskusjärjestönä, tehtävänään kehittää ja tuoda esiin elektronista urheilua sekä jäsenistönsä toimintaa. Liitto perustettiin joulukuussa 2010 elektronisen urheilun suosion kasvun luotua tarpeen yhteiselle, kilpapelaamisen kattojärjestönä toimivalle elimelle. Liitto pyrkii toimillaan nostamaan elektronisen urheilun tunnettuutta ja arvostettavuutta harrastuksena.